Forældresamarbejde

Vi vægter forældresamarbejdet højt, da forældrene er vores vigtigste samarbejdspartnere i forhold til barnets og børnegruppens trivsel og læring. Vi ser det som vores fælles ansvar for at understøtte barnets trivsel, læring, udvikling og dannelse.

Videregivelse af korte beskeder foregår via Aula og ved korte mundtlige overleveringer.

Vi vægter et gensidigt ansvar personale og forældre imellem til at invitere til samtale efter behov og sætter gerne mere tid af til samtaler omkring barnets trivsel og udvikling

For at understøtte det gode og respektfulde forældresamarbejde, har vi udviklet et ”forberedelsesskema”, der tager afsæt i den styrkede læreplan. Dette skema udfyldes af både forældre og personale inden samtalen om barnet og dets udvikling. Dette fælles afsæt skaber overblik og forståelse for barnets ressourcer og fokuspunkter og derefter kan fælles initiativer effektueres.

Dialogen mellem forældrene og det pædagogiske personale medvirker til gensidig forståelse af barnets perspektiv og dets sociale liv i Kachotten, med henblik på at understøtte barnets læring og børnenes indbyrdes relationer og fællesskab.

Personalet står altid til rådighed som støttende samarbejdspartnere, med en professionel tilgang til den enkelte familie.